V prostorih URI Soča je včeraj potekala okrogla miza z naslovom "1, 2, 3, varno me pripni!", ki jo je organiziral Zavod Varna pot v sodelovanju z Baby Centrom. Dogodek so z aktivno udeležbo podprli še mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije Generalne policijske uprave (GPU), mag. Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice Agencije RS za varnost prometa (AVP), Robert Sabol, dipl.zn.reševalec, Inštruktor ITLS pediatric & adult, Reševalna postaja UKC Ljubljana, Selma Busovača, predstavnica Cybexa in Branko Marinič, predstavnik Baby Centra.
Sistemi za zaščito otrok v avtomobilih
Strokovnjaki opozarjajo, da je uporaba otroškega sedeža in varnostnega pasu med vožnjo nujna.Starši pa morajo biti pozorni tudi, da je sedež primeren glede na otrokovo velikost in težo, da je v vozilu pravilno nameščen in da otroke v sedežih ustrezno pripnejo, so poudarili na okrogli mizi o ustrezni uporabi otroških sedežev.
Predsednik Zavoda Varna pot in Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč Robert Štaba je povedal, da je Evropska unija izpostavila tri temeljne sisteme za zaščito otrok v vozilih, to so asistenčni sistemi za hitrost, avtomatizirani zaviralni sistemi, torej varnostni pasovi, in zadrževalni sistemi za otroke. "Otroški sedeži so tretja najbolj pomembna komponenta, ker je 50 odstotkov otrok, ki so umrli na evropskih cestah, umrlo kot potniki," je opozoril. Kljub temu je Štaba dodal, da Slovenija po študiji Evropske organizacije za varnost cestnega prometa v zadnjih 10 letih sodi med prvih šest držav v Evropski uniji po varnosti otrok. “To je lahko veliko priznanje vzgojiteljem v vrtcih, učiteljem, staršem, številnim aktivnostim v državnih organizacijah in nevladnem sektorju. Predvsem pa zakonodaji, ki je področju varnosti otrok namenila zelo veliko pozornost.”
Tudi kratke razdalje so lahko nevarne
Na Agenciji za varnost prometa skupaj s policijo preverjajo uporabo varnostnega pasu in otroških sedežev med vožnjo. Rezultati kažejo, da je 95 odstotkov vseh potnikov v avtomobilu pripetih, na avtocestah in cestah izven naselja je bilo pripetih 97 odstotkov potnikov, v naseljih pa 93 odstotkov, je povedala namestnica direktorice agencije Saša Jevšnik Kafol.
Pri uporabi varnostnega pasu so bolj dosledni potniki v sprednji vrsti vozila, pri njih delež pripetosti znaša 96 odstotkov, pripetost v drugi vrsti pa je "znatno nižja", in sicer 78 odstotkov, je opozorila Jevšnik Kafol.
V letošnjem letu so pregledali tudi 247 vozil, v katerih so otroški sedeži. Ugotovili so, da 91 odstotkov voznikov uporablja otroške varnostne sedeže pri prevozu otrok, pri čemer je velika večina tistih, ki sedežev niso uporabili, potovalo na razdalji, krajši od pet kilometrov.
Med tistimi, ki so uporabljali otroški varnostni sedež, jih je sedež uporabljalo 89 odstotkov. Najpogostejše napake pri uporabi sedeža pa so, da je otrok v njem prerahlo pripet ali pa da je sedež neustrezen glede na otrokovo višino in težo.
"Pozivam vse, posebej starše, bodimo zgled mlajšim, naučimo jih varnega obnašanja v prometu, pojdimo z njimi po poti do šole, opozorimo jih na nevarnosti, ki prežijo na njih, predvsem pa sami upoštevajmo vse cestnoprometne predpise in se redno pripenjajmo z varnostnim pasom," je še povedala Jevšnik Kafol.
Vodja sektorja prometne policije Generalne policijske uprave Ivan Kapun je opozoril, da je pripetost v prometnih nesrečah še manjša, povprečno je pripetih 83 odstotkov voznikov in sopotnikov. Dodal je, da je uporaba varnostnih pasov in otroških sedežev eden najbolj enostavnih in najcenejših možnosti, da na cestah ne bodo več beležili smrtnih žrtev.
Strokovnjaki svetujejo, da po udeležbi v prometni nesreči varnostne pasove zamenjajo. "Najboljše je, da vsak možen dvom o ustreznost zadrževalnih sistemov in varnostnih pasov odpravimo takoj," je pozval Kapun. Globa za neuporabo varnostnih pasov in otroških sedežev pa je 120 evrov.
Pet mrtvih otrok je odločno preveč!
V zadnjih šestih letih je življenje na naših cestah izgubilo pet otrok, 28 pa jih je bilo huje poškodovanih. Ne gre le za številke na papirju, gre za otroke z imeni, otroke, ki so nekomu pomenili ves svet. “Velikokrat smo se že soočili s posledicami nesreče, kjer je otrok utrpel hude poškodbe zaradi neuporabe avtosedeža. Od več kot 30.000 intervencij, v katerih sem sodeloval, uspešno izbrišem večino – tiste, kjer so bili udeleženi otroci pa ostajajo. Tako zmeraj, ko se peljem mimo katerega izmed krajev nesreče, intervencijo podoživljam,” je povedal Robert Sabol, dipl. zn. reševalec, ki je na okrogli mizi zastopal Reševalno postajo UKC Ljubljana in skrbi tudi za izobraževanje gasilcev in policistov, ki sodelujejo pri reševanjih.
Sabol je med najhujšimi poškodbami otrok v prometnih nesrečah naštel poškodbe glave in vratne hrbtenice. Opozoril je, da otroci niso pomanjšani odrasli, ampak imajo drugačno konstitucijo telesa, zato je delovanje sil na njihovo telo drugačno. "Življenje rešujejo hitri postopki, ne to, kdo jih izvede," je poudaril.
Sabol je opozoril še, da se pri sprožitvi zračne blazine v avtu pojavi bel dim. "Starši se ustrašijo, misleč, da avto gori, in začnejo otroka vleči iz sedeža, ne da bi ga odpeli, pri tem pa lahko pride do poškodb," je pojasnil. Dodal je, da ob prisotnosti otroškega sedeža v avtu reševalci v prometni nesreči otroka iščejo, zato je dobro, da ostali udeleženci čim prej povejo, ali je otrok v avtu ali ne.
Vizija NIČ kot zaveza k popolni varnosti na cestah
Dogodek je izpostavil Vizijo NIČ, ambiciozno mednarodno pobudo, katere podpisnica je tudi Slovenija, nam nalaga, da se do leta 2030 prepolovi število umrlih in hudo telesno poškodovanih, do leta 2050 pa je cilj, da na cestah ne bo ugasnilo nobeno življenje več. Zavod Varna pot, ki je prav tako eden vodilnih promotorjev te vizije v Sloveniji, z različnimi preventivnimi in izobraževalnimi programi opozarja na nujnost pravilne uporabe otroških avtosedežev ter pomen odgovornega vedenja v prometu. Vizija NIČ temelji na prepričanju, da nobena smrt ali huda poškodba na cestah ni sprejemljiva. Z združevanjem napredne tehnologije ter s prizadevanji za večjo ozaveščenost javnosti, se ta vizija korak za korakom približuje resničnosti.
Cybex Anoris T2 i-Size je inovacija, ki rešuje življenja
Cybex Anoris T2 i-Size je prvi avtosedež na svetu, ki vključuje vgrajeno zračno blazino posebej zasnovano za zaščito otrok. Zračna blazina, nameščena v sprednji del varnostnega ščita, se v primeru trka sproži v delčku sekunde in ustvari zaščitni sloj okrog otrokove glave, vratu in zgornjega dela telesa, kar bistveno zmanjša možnost poškodb. Testi ADAC so ga ocenili kot najvarnejši sedež na tržišču.
Ga. Selma Busovača opaža, da se trg nedvomno spreminja, starši so dobro informirani in vedo, kaj vse je na voljo.
“Nihče izmed nas ne bi danes kupil avtomobila brez varnostnih blazin in zakaj bi imeli za lastne otroke nižje varnostne standarde?” je izpostavila predstavnica Cybexa. Po njihovih raziskavah, starši največ napak naredijo, ker otroke prehitro prestavijo v večji sedež.
“Vsi smo ponosni, da naš otrok hitro napreduje, v razvoju prehiteva in je visok, a nikar ne prehitevajmo. Sedeži lahko varnost, ki jo obljubljajo, zagotovijo le ob pravilni uporabi. Navodila o višini in teži otroka, za katerega je določen avtosedež primeren, so tam z namenom,” je jasno zavzela stališče ga. Busovača.
Preverjeni in kvalitetni izdelki
Predstavnik Baby Centra, g. Branko Marinič, je ob zaključku povedal: “V Baby Centru imamo vodilo, da vse izdelke, ki so povezani z varnostjo otrok, temeljito raziščemo in sodelujemo le z vrhunskimi ponudniki, kot je Cybex. S tem nosimo veliko družbeno odgovornost. Za nas je pomembno povezovanje z inštitucijami, ki skrbijo za varnost otrok, saj smo kljub različnim funkcijam v podjetju, v prvi fazi starši, ki lahko tudi sami pripomoremo k realizaciji Vizije NIČ.”
Baby Center ima največji tržni delež v segmentu otroških avtosedežev, zato se še toliko bolj zaveda svoje družbeno odgovorne note. S povezovanjem institucij, ki proaktivno delujejo na področju povečanja varnosti otrok v prometu ter z izbrano ponudbo, preverjene kakovosti, želijo soustvarjati Vizijo NIČ. Zato so naredili korak več in Zavodu varna pot podarili dodatnih 10 delavnic v vrtcih, namenjenih izobraževanju za vzgojitelje, učence in starše ter najvarnejši otroški avtosedež Cybex Anoris T2.